Volg eiwitdieetwijzer.nl via Facebook, Twitter of Google+ en maak kans op een gratis dieet!

Eiwitrijk Voedsel - Info!

Eiwitrijk Voedsel - Info! - 5.0 out of 5 based on 1 vote

Wil jij meer weten over voeding dat meer eiwitten bevat? In dit gedeelte van de website gaan we namelijk dieper in over het onderwerp eiwitrijk voedsel. We zullen diverse etenswaren onder de loep gaan nemen, en tips geven welke voeding veel eiwitten bevatten en welke totaal niet. Eiwitrijk voedsel is belangrijk wanneer je wilt gaan afvallen, maar ook in combinatie met sport om meer spiermassa te kweken. De voordelen van eiwitrijk voedsel is vooral dat je er goed mee kunt afvallen. Met name in een eiwitdieet op basis van gezonde voeding, zal je in dit gedeelte van onze website meer te weten komen waarom eiwitrijk voedsel van belang is, en wat het voor jou kan gaan betekenen om gewicht te verliezen.

Maak onderstaand een keuze uit diverse artikelen, en laat je volledig informeren over eiwitrijk voedsel!

Lees meer...

Vis bevat veel Eiwitten!

Vis bevat veel Eiwitten! - 5.0 out of 5 based on 1 vote

Het eten van vis in combinatie met een eiwitdieet is zeer waardevol en lekker. Waardevol omdat vis ongeveer zo’n 6 tot 18 procent eiwitten bevat. Dus vis heeft een zeer hoog eiwitgehalte waarmee je je dagelijkse voeding in een eiwitdieet zeker heerlijk mee kan gaan aanvullen. Verder is het licht verteerbaar omdat de structuur van de vis weinig bindweefsel-eiwitten bevat zoals collageen en elastine.

Lees meer...

Vlees bevat veel eiwitten!

Vlees bevat veel eiwitten! - 5.0 out of 5 based on 1 vote

Vlees bevat net als vis veel eiwitten, en past zeker goed in een eiwitdieet. Het beste kan je biologische vlees soorten eten, omdat deze minder bewerkt zijn. Koop je bijvoorbeeld vaak gemarineerd vlees, dan begrijp je dat de marinade nog wel eens veel koolhydraten kan bevatten. Waardoor het juist niet interessant is om dit te combineren met een eiwitdieet. Vooral de magere vleessoorten zitten boordevol eiwitten.

Lees meer...

Plantaardige Eiwitten!

Plantaardige Eiwitten! - 5.0 out of 5 based on 1 vote

Ben je geen vlees/vis eter of wil je minder vlees of vis gaan eten, maar wil je wel gezonde eiwitten binnen krijgen. Dan is dit artikel echt een aanrader voor jou!

Veel mensen beslissen om wat voor reden dan ook, om minder of geen vlees of vis meer te gaan eten. En dat is natuurlijk niet zo gek. Ikzelf eet ook minder vlees en vis omdat de productie van vlees en vis de laatste jaren alleen maar is toegenomen. En heb dan ook besloten om twee dagen in de week geen vlees of vis meer te nuttigen. Maar dit is natuurlijk geheel mijn eigen keus. En ik wil je dan ook beslist geen keuze opleggen door te zeggen waarom jij dit ook zou moeten doen. Dit artikel is puur bedoeld voor de mensen die zowel qua vlees en vis aan het minderen zijn. Of zelfs bijna helemaal geen vlees en vis meer willen nuttigen.

Lees meer...