Volg eiwitdieetwijzer.nl via Facebook, Twitter of Google+ en maak kans op een gratis dieet!

Plantaardige Eiwitten!

Plantaardige Eiwitten! - 5.0 out of 5 based on 1 vote

Ben je geen vlees/vis eter of wil je minder vlees of vis gaan eten, maar wil je wel gezonde eiwitten binnen krijgen. Dan is dit artikel echt een aanrader voor jou!

Veel mensen beslissen om wat voor reden dan ook, om minder of geen vlees of vis meer te gaan eten. En dat is natuurlijk niet zo gek. Ikzelf eet ook minder vlees en vis omdat de productie van vlees en vis de laatste jaren alleen maar is toegenomen. En heb dan ook besloten om twee dagen in de week geen vlees of vis meer te nuttigen. Maar dit is natuurlijk geheel mijn eigen keus. En ik wil je dan ook beslist geen keuze opleggen door te zeggen waarom jij dit ook zou moeten doen. Dit artikel is puur bedoeld voor de mensen die zowel qua vlees en vis aan het minderen zijn. Of zelfs bijna helemaal geen vlees en vis meer willen nuttigen.

In dit artikel wil ik je graag laten zien dat er vele Plantaardige Eiwitten beschikbaar zijn. Waar voldoende eiwitten inzitten om in jouw dagelijkse behoefte te kunnen voorzien.

Waarom we eiwitten moeten nuttigen kan je terug vinden op deze website door even op eiwitten te klikken. Hier vertel ik je precies waarom we eiwitten nodig hebben. Ook ontdek je hoeveel eiwitten je dagelijks nodig hebt om op een gezonde manier door het leven te gaan.

Kortweg betekent het dat je ongeveer 0.8 gram eiwit per dag, per kilo lichaamsgewicht nodig hebt. En wanneer jij een normale sporter bent, betekent dit ongeveer 1 gram eiwit per dag, per kilo lichaamsgewicht. Dus wanneer jij 60 kilo weegt en je sport met regelmaat. Dan heb je dus 60 gram eiwit per dag nodig.

Maar zoals je weet zit er in vlees en vis veel eiwitten. Hoe vang je dit nu op wanneer je geen vlees of vis gaat eten.

De onderstaande groenten bevatten veel eiwitten en zeker de moeite waard om te eten wanneer jij geen vlees of vis eet.

Eiwitten uit groenten en bonen
•    Avocado heeft per stuk 10 gram aan eiwitten.
•    Soja Bonen, witte bonen, bruine bonen en tuin bonen.
•    Split Erwten, Kikker erwten, Linzen, Hummus
•    Zeewier
•    Paddenstoelen
•    Broccoli
•    Spinazie

Tevens kan je ook veel eiwitten halen uit noten en zaden. Ook dit is heerlijk te combineren in een salade of gewoon lekker om uit de hand eten. De toppers qua eiwitten zijn toch wel de Hazelnoten met 14 gram eiwit per 100 gram. Walnoten met 15 gram eiwit per 100 gram en Amandelen en Cashewnoten bevatten zelfs 19 gram eiwit per 100 gram.

Eiwitten uit noten en zaden
•    Walnoten, Amandelen
•    Cashewnoten, Pistachenoten
•    Pijnboom pitten, Hazelnoten
•    Chiazaad, Hennepzaad

Eiwitten in Granen.
Verder zitten er in granen ook veel eiwitten, zoals boekweit, Quina en havermout.

Eiwitten in Fruit
Verschillende fruit soorten bevatten ook eiwitten. Je kunt dan denken aan:
•    Aardbeien
•    Banaan
•    Mango
•    Bessen

Eiwitten in Superfood
Superfood is op dit moment erg hot! Je ziet in steeds meer winkels superfood liggen en dit bespreken wij dan ook uitvoerig op deze website in de categorie “Superfood”. Wanneer je meer wilt weten over Superfoods, klik dan even op Superfood. En ontdek wat superfood ook voor jou kan gaan betekenen. Wanneer jij minder of geen vlees en vis wilt gaan eten dan is Superfood een echte aanrader.

•    Chiazaad
•    Goji bessen
•    Pure Cacao poeder
•    Tarwegras

Wanneer jij op een gemakkelijke manier aan je dagelijkse dosis eiwitten wilt komen, kan je ook kiezen voor een goede eiwitshake. Eiwitshakes bevatten natuurlijk veel eiwitten, en hebben we natuurlijk ook op deze website veel aandacht aan besteed. Klik even op eiwitshakes om meer te weten te komen over het nut van eiwitshakes.

 


Wil jij meer tips over eiwitten, het eiwitdieet of andere gerelateerde onderwerpen. Schrijf je dan gratis in op onze nieuwsbrief rechts van deze pagina. Wij gaan met uiterste zorg om met uw gegevens, en zullen wij nooit aan derden door verkopen.

Deel dit Artikel!

Vond je dit een nuttig en of informatief artikel? Deel hem dan via Facebook, Twitter of Google+. Onderaan dit artikel staan de deel/like buttons. Klik erop, en deel dit artikel met al je vrienden en kennissen. Alvast bedankt!

Laatst aangepast opwoensdag, 12 maart 2014 19:26
Meer in deze categorie: « Vlees bevat veel eiwitten!
Log in om reacties te plaatsen
terug naar boven