Volg eiwitdieetwijzer.nl via Facebook, Twitter of Google+ en maak kans op een gratis dieet!

Vis bevat veel Eiwitten!

Vis bevat veel Eiwitten! - 5.0 out of 5 based on 1 vote

Het eten van vis in combinatie met een eiwitdieet is zeer waardevol en lekker. Waardevol omdat vis ongeveer zo’n 6 tot 18 procent eiwitten bevat. Dus vis heeft een zeer hoog eiwitgehalte waarmee je je dagelijkse voeding in een eiwitdieet zeker heerlijk mee kan gaan aanvullen. Verder is het licht verteerbaar omdat de structuur van de vis weinig bindweefsel-eiwitten bevat zoals collageen en elastine.

Er zijn vele vissoorten op de markt verkrijgbaar. En ons advies is dan ook wanneer je vis gaat gebruiken in je eiwitdieet, dat je dit bij de visboer koopt en niet in de supermarkt. Koop alleen vis zonder de harde korstjes erom heen, zoals bijvoorbeeld de welbekende lekkerbekkies die eerst gefrituurd moeten worden.

De lijst met vissoorten met een hoog eiwit gehalte zijn:

- Zalm
- Tonijn
- Makreel
- Kabeljauw
- Paling
- Forel
- Tong
- Sardientjes
- Haring
- Inktvis


Ook de schelp en schaal dieren zijn rijk aan eiwitten:

- Garnalen
- Krab
- Kreeft
- Mossels
- Oesters

Kortom een eiwitdieet is goed en lekker te combineren met vis en schelp en schaal dieren. En zeker wanneer je dit lekker bereid, is elke avond weer een genot om aan tafel te gaan.

Nog een paar Tips!

Tip 1: Wanneer je vis gaat bereiden, zorg dan zoveel mogelijk dat de graatjes eruit zijn. Bak de vis lekker in Olijf Olie, dit is gezonder dan andere bak en braad producten.

Tip 2: Zorg dat je een heerlijke dressing kan maken. En dan met name een dressing waar citroensap in is verwerkt. Wanneer jij een heerlijke dressing hebt, en over je vis heen schenkt. Zal je vis nog lekkerder smaken en weet ik zeker dat je vele variaties wilt gaan uit proberen.

Tip 3: Wanneer de visboer te duur is. Kijk dan eens naar de vissen in het diepvries vak in de supermarkt. Zalm en andere vissoorten zijn vaak goedkoper wanneer deze vooraf zijn ingevroren. Maar hebben dan wel iets minder smaak. En als je Tip 2, opvolgt zal dit zeker geen probleem zijn.

Wil je meer tips omtrent Eiwitrijk Voedsel en of afvallen met een eiwitdieet? Schrijf je dan gratis in op onze nieuwsbrief rechts van deze pagina.

Deel dit Artikel!

Vond je dit een nuttig en of informatief artikel? Deel hem dan via Facebook, Twitter of Google+. Onderaan dit artikel staan de deel/like buttons. Klik erop, en deel dit artikel met al je vrienden en kennissen. Alvast bedankt!

Laatst aangepast opdinsdag, 11 maart 2014 09:11
Log in om reacties te plaatsen
terug naar boven