Volg eiwitdieetwijzer.nl via Facebook, Twitter of Google+ en maak kans op een gratis dieet!

Wat zijn Eiwitten! Speciaal

Wat zijn Eiwitten! - 5.0 out of 5 based on 1 vote

Qua eiwitten zijn er zowel dierlijke als plantaardige eiwitten. Eiwitten zijn belangrijk voor het lichaam omdat deze aminozuren aanmaakt en calorieën voor het lichaam. Aminozuren zijn de bouwstenen voor het eiwit in onze lichaamscellen. Gemiddeld heeft een persoon 0.8 eiwit per kilo lichaamsvet per dag nodig. En wanneer je aan topsport doet zal dit meer zijn om het spierherstel te bevorderen.

Veel levensmiddelen bevatten eiwitten, je kunt dan denken aan de dierlijke eiwitten zoals:

Vis, Vlees, Melk, Kaas en natuurlijk Eieren.

Plantaardige eiwitten zitten veelal in graanproducten, brood en noten.

Een ander woord voor eiwit is ook proteïne, vandaar dat wanneer je eiwitten toepast om gewicht te verliezen, het dieet vaak eiwitdieet of proteïne dieet wordt genoemd.

Wanneer je eiwitten op de juiste manier/hoeveelheid inzet, kan je met voedingsmiddelen die eiwitten bevatten heel goed afvallen. Maar ook wanneer je top sport doet en je in vooraf bepaalde hoeveelheden eiwitten toepast in je dagelijkse voeding, zal je spiermassa doen toenemen en je lichaam sneller herstellen.

Het menselijk lichaam maakt zelf ongeveer 13 verschillende eiwitten aan. En het lichaam heeft er ongeveer 22 verschillende per dag nodig. De overige 9 eiwitten moeten uit het dagelijks voedingspatroon worden gehaald.

In het artikel "Hoeveel eiwitten per dag" gaan we wat dieper in de stof, en vertellen wij precies hoeveel eiwitten je per dag nodig hebt.

Deel dit Artikel!

Vond je dit een nuttig en of informatief artikel? Deel hem dan via Facebook, Twitter of Google+. Onderaan dit artikel staan de deel/like buttons. Klik erop, en deel dit artikel met al je vrienden en kennissen. Alvast bedankt!

Laatst aangepast opdinsdag, 04 maart 2014 08:49
  • Beoordeel dit item
    (1 Stem)
  • Gepubliceerd in Eiwitten
  • Lees 6644 keer
Log in om reacties te plaatsen
terug naar boven