Volg eiwitdieetwijzer.nl via Facebook, Twitter of Google+ en maak kans op een gratis dieet!

8 Super Simpele Afslank Tips!

8 Super Simpele Afslank Tips! - 5.0 out of 5 based on 1 vote

Wanneer jij aan een dieet begint, kan je het dieet dat je volgt extra bevorderen door onderstaande 8 simpele afslank tips te gebruiken. Veel van de tips zullen je bekend in de oren klinken, maar bij de uitvoering laten de meeste mensen het nog wel eens zitten. Wil jij je dieet extra stimuleren om meer kilo’s kwijt te raken! Lees dan onderstaande tips aandachtig door en pas deze tips toe in het dieet wat jij volgt.

Tip 1: Eet gezonder!

Het maakt echt niet uit welk dieet je volgt, maar veelal worden er bij diëten je aangeraden om gezonder te gaan eten. De laatste tijd zie je steeds meer diëten gecombineerd worden met gezonde voedingsmiddelen. In plaats van speciale repen of shakes en pillen die je moet aanschaffen. Het eiwitdieet is zo’n dieet. Waarbij je meer gezonder gaat eten op basis van meet eiwitten.

Tip 2: Drink minimaal anderhalve liter water per dag!

De meeste mensen weten de kracht van water. Water zuivert het lichaam en verwerkt sneller jouw afvalstoffen. Alleen veel mensen drinken bijna geen water meer en denken dat het drinken van koffie of thee voldoende is. Een goede tip die ik zelf vaak gebruik om minimaal anderhalf liter water te drinken is, om een half liter fles aan te schaffen. En dan in het bijzonder een fles met een wat grotere opening. Dus geen bidon of iets dergelijks. Je kunt bij alle supermarkten kant-en-klaar water kopen, maar let eens specifiek op de flesjes met een wat grotere dop. Wanneer je deze drinkt zal je sneller het flesje leeg drinken. Geloof mij, wanneer ik aan 1 flesje water begin drink ik deze in één teug op. Dit doe ik niet wanneer ik water uit een glas of bidon drink.

Tip 3: Ga meer bewegen!

Een dieet gaat veel sneller wanneer jij meer beweegt. En geloof mij je hoeft echt niet naar een sportschool om meer te bewegen. Ook al raad ik je dit wel aan natuurlijk. Je kunt heel simpel meer bewegen door even na te denken over je dagelijkse bezigheden. Wanneer jij altijd met de auto naar het werk gaat, terwijl je 3 kilometer van huis woont. Kan je echt wel wanneer het mooi weer is even op de fiets. Pak jij de lift of neem je de trap. Enz. Enz.

Tip 4: Koop een stappenteller!

Wanneer jij je dagelijkse bewegingsactiviteiten even onder de loep neemt. Combineer dit dan met een stappenteller. Doe eerst een dag of twee dagen je normale activiteiten. En bekijk eens hoeveel stappen je gezet hebt per dag. Verhoog dit aantal met slecht 5 a 10 procent per week. En je beweegt al meer. Zorg dat je op vijftig procent komt in je eigen tempo, en je beweegt op korte termijn al meer dan dat je ooit gedaan hebt.

Tip 5: Slaap ongeveer 6 – 8 uur per nacht!

Een goede nachtrust is noodzaak voor iedereen. Gemiddeld 6 uur slapen is voldoende, maar wanneer je meer beweegt heb je ook meer rust nodig. Bekijk eens of jouw nachtrust jou voldoende rust geeft en of je fris opstaat elke morgen. Zo niet, ga op onderzoek uit en zorg dat je minimaal 6-8 uur per nacht goed slaapt.

Tip 6: Zorg voor regelmaat in je leven!

Momenteel zijn we druk druk en nog eens druk. En eten we vaak op onregelmatige tijden. Probeer elke morgen middag en avond op een vast tijdstip te eten. En laat de ongezonde snacks lekker links liggen. En neem eens een heerlijke appel, of druiven mee naar je werk.

Tip 6: Vermijd Stress!

Stress vermijden is makkelijker gezegd dan gedaan. Maar wanneer jij in je dieet een lichte vorm van stress hebt of creëert, zal je sneller in je oude gewoontes gaan terug vallen. En dus minder snel gaan afvallen. Maak je minder druk om de simpele dingen, en geef aandacht aan de complexere dingen in het leven. Probeer van elke dag iets waardevols te maken, en ook te genieten van de kleine dingen in het leven.

Tip 7: Drink minder alcohol!

Oké, stoppen is het beste, maar dat hoeft echt niet. In bier en vele andere alcoholische dranken zitten veel koolhydraten en verkeerde suikers. In het bijzonder in de likeuren en mix dranken. Dit brengt je bloedsuiker spiegel omhoog en geven je sneller een gevoel van honger of je wilt nog een glas. En ja ja ook hierbij zal je sneller in je oude gewoonten gaan terug vallen. Verminder je alcohol gebruik en ontdek dat je sneller resultaat boekt. Als je toch behoefte hebt aan alcohol, beperk je dan tot de wijnen. En met name de rode wijnen. En het liefst niet meer dan 1 glas per dag.

Tip 8: Start met een dieet dat bij je past!

Wanneer jij veel eet op een dag, kan ik mij voorstellen dat je niet op een dieet zit te wachten waarbij je uitgehongerd wilt worden. Dit zal jouw sneller doen terug brengen in je oude patroon, en je sneller een honger gevoel doen geven. Wanneer je bijvoorbeeld met sla en alle andere gezonde dingen moeite hebt om deze te nuttigen, neem dan een dieet met als basis eiwitshakes en speciale muesli en chocolade repen om je snel te helpen met afvallen.

Succes met afvallen!


Klik op > "Ontdek nu het eiwitdieet" voor meer informatie over het eiwitdieet!

Wil jij meer afval tips ontvangen? Schrijf je dan direct in op onze dieet tips nieuwsbrief! Dit kan je doen door rechts van deze pagina je naam en e-mail adres in te vullen en op de knop “schrijf me nu gratis in te klikken”.

Deel dit Artikel!

Vond je dit een nuttig en of informatief artikel? Deel hem dan via Facebook, Twitter of Google+. Onderaan dit artikel staan de deel/like buttons. Klik erop, en deel dit artikel met al je vrienden en kennissen. Alvast bedankt!

Laatst aangepast opzondag, 09 maart 2014 10:01
Meer in deze categorie: Ontdek nu dit Top Dieet! »

1 Reactie

  • Samanta

    Samanta

    Reactielink woensdag 26 juni 2013 15:58

    Bedankt voor de Tips! Simpel maar effectief!

Log in om reacties te plaatsen
terug naar boven