Volg eiwitdieetwijzer.nl via Facebook, Twitter of Google+ en maak kans op een gratis dieet!

Proteine dieet informatie! Speciaal

Proteine dieet informatie! - 5.0 out of 5 based on 1 vote

Het proteïne dieet is een afval methode op basis van eiwitten. Je kunt dan ook wel zeggen dat het proteïne dieet een eiwitdieet is. Proteïne diëten bestaan over het algemeen uit 3 fases. In het begin zal je de maaltijden deels gaan vervangen met proteïne shakes.

Hoe werkt het proteine dieet!

In ons lichaam is eiwit een belangrijk onderdeel. Eiwitten en ook koolhydraten zorgen ook voor de energie toevoer in ons lichaam. Eiwitten worden in de maag en darmen afgebroken tot aminozuren die weer nodig zijn voor spierherstel en spier opbouw in ons lichaam.

Wanneer je start met een proteïne dieet, zal je de koolhydraten en vetten zoveel mogelijk links laten liggen en vervangen met eiwitrijk voedsel of eiwitshakes.

Wanneer je zoveel mogelijk koolhydraten en vetten verminderd in je voedingspatroon zal je lichaam over gaan op vetverbranding. In de eerste 48 uur zal je iets slaper gaan voelen of een onfrisse adem krijgen. Dit is helemaal normaal, en in het artikel “Proteïne dieet Nadelen” zullen we je hier meer over gaan vertellen.

Het proteïne dieet bestaat over het algemeen over 3 fasen. De eerste fase is intensiever dan de andere twee fasen. Tijdens de eerste fase zal je vaak 4 tot 5 hoogwaardige proteïne supplementen toevoegen aan je voedingspatroon per dag. Je kunt dan denken aan het drinken van eiwitshakes en het eten van diverse eiwitrepen en andere heerlijke eiwitrijke producten.

Tevens wordt er vaak geadviseerd om je dieet aan te vullen met multivitaminen zoals omega 3 en 6. Zo komt het lichaam niets tekort en val je op een goede manier af. Let wel op dat je voedingssupplementen aanschaft met lage koolhydraten. Anders ben je voor niets aan het lijnen.

In de tweede fase zal je ongeveer 3 tot 4 hoogwaardige proteïne supplementen per dag gaan eten en overgaan op meer eiwitrijk voedsel zoals vlees, vis en eieren.

In de derde fase zal je overgaan naar een gezond voedingspatroon, waarmee je lekker op gewicht blijft. Het is dan van belang dat je een koolhydraatarm voedingspatroon aanhoud. Dit is zo en zo gezonder voor je levensstijl. Maar je zult ook blijvend op gewicht blijven.

Zo en zo de voordelen van een proteïne dieet, zijn dat je in alle fases geen hongergevoel hebt. En dit gemakkelijker is om uit te houden. Wanneer je bereid bent om jouw dagelijkse voedingspatroon aan te passen. Zal je altijd lekker op gewicht blijven, dus geen Jojo effect creëren.

Laatst aangepast opmaandag, 03 februari 2014 11:33
Meer in deze categorie: Proteine dieet Nadelen! »

1 Reactie

  • Mevr. Veldhuizen

    Mevr. Veldhuizen

    Reactielink vrijdag 05 juli 2013 09:43

    Bedankt voor de nuttige informatie!

Log in om reacties te plaatsen
terug naar boven