Volg eiwitdieetwijzer.nl via Facebook, Twitter of Google+ en maak kans op een gratis dieet!

Motivatie Tips voor het beste dieet Resultaat!

Motivatie Tips voor het beste dieet Resultaat! - 5.0 out of 5 based on 1 vote

Motivatie en doorzettingsvermogen zijn misschien wel de belangrijkste onderdelen voor een succesvol eind resultaat tijdens je dieet periode. Veelal is je motivatie in het begin enorm hoog, en na een paar dagen op een paar wortelen te hebben geleefd/geknabbeld. Begint de moet je toch echt alweer in de schoenen te schieten. Eeehm hebben we het nu over wortels schieten.....

Nee alle gekheid op een stokje. Motivatie en doorzettingsvermogen zijn echt van cruciaal belang om toch echt te slagen. Op weg naar dat mooie slanke lichaam van jou!

Maar hoe voorkom je nou dat jou motivatie dermate laag wordt, dat jij het dieet niet meer kunt uithouden. En voordat je het weet weer 4 repen chocolade gaat halen en de wortelen voor eens en voor altijd in de prullenbak gooit.

In dit artikel wil ik daar wat dieper op in gaan. Natuurlijk weet ik dat sommige tips misschien te simpel zijn om uit te voeren. Maar ik weet zeker dat deze tips je nog beter zullen gaan helpen om jou motivatie op peil te houden.

Tip 1: Zoek naar een passend dieet!

Natuurlijk ben ik fan van het eiwitdieet. En vertel ik hier veel over op deze website. Maar ook in het eiwitdieet zijn er vele variaties beschikbaar. Wellicht heb je het artikel al gelezen over “welk dieet past financieel bij jou” waarin ik vertel dat er vele diëten zijn met verschillende methodes. (Lees dit artikel nog even wanneer je dit nog niet gedaan hebt.) Zorg er dus voor dat jij een dieet vind dat daadwerkelijk bij jou past.

Want vele mensen beginnen aan een dieet wanneer de buurvrouw er 10 kilo mee is afgevallen. Je krijgt dan een soort sneeuwbal effect en andere mensen gaan er ook snel aan beginnen omdat die ene buurvrouw er 10 kilo mee is afgevallen. Maar wanneer deze methode niet een methode voor jou is en jij er niet tegen kunt om bijvoorbeeld halve dagen op wortelen te eten. Dan zal jij er geen succes mee gaan behalen.

Wanneer jij een dieet hebt dat echt bij jou past, dan weet ik zeker dat je betere resultaten zult gaan behalen. En jij langer gemotiveerd blijft.

Tip 2: Berg verleidingen ergens anders op!

Die reep chocolade ligt al vijf dagen in de kast. En je bent trots op jezelf want je hebt er nog niet van gesnoept en zit nog helemaal netjes verpakt. Je mag zeker trots op jezelf zijn. Maar waarom ligt die reep chocolade nog in de kast? Oké dit klinkt een beetje hard, maar ik bedoel het natuurlijk goed. Ik zal uitleggen wat ik bedoel. Wanneer jij 10 keer per dag het keuken kastje open doet waarin die reep chocolade ligt. Dan weet ik zeker dat je ook na alle waarschijnlijkheid ook tien keer naar die reep chocolade hebt gekeken. Misschien bewust of onbewust, maar je begrijpt wat ik bedoel toch. Wat denk je als deze reep al 5 dagen in de keuken kast ligt. Dan heb je 50 keer bewust of onbewust naar die reep chocolade gekeken.

Nou denk je misschien wat heeft dit dan voor nadeel voor mij! Zie het net als vroeger met huiswerk. Wanneer je bijvoorbeeld moeite had met rekenen. Dan moest je dit simpelweg gewoon vaker oefenen. En wanneer je de tafel van 15 ongeveer twintig keer hardop had opgelezen. Dan wist je hem gewoon. Je was toen eigenlijk je mind aan het trainen om de tafel van 15 letterlijk uit je hoofd te leren.

Stel nu dat jij in vijf dagen 50 keer in het keukenkastje hebt gekeken. Wat denk je dat dit met je mind doet. Juist ja, je programmeert bewust of onbewust je mind naar chocolade. En dit proces word nog versneld ook. Puur en alléén omdat je in veel diëten gewoon geen tot weinig chocolade mag.

De oplossing voor dit probleem is natuurlijk simpel. Koop dit soort lekkernijen gewoon niet. Maar wanneer je een gezin bent en jij alleen aan het diëten bent dan kan dit soms niet anders. Berg dan alle lekkernijen gewoon even op in de voorraad kast. In ieder geval dat dit niet voor handen ligt en vooral niet in het zicht zoals in een keuken kastje.

Tip 3: Zorg dat je mentaal het juiste moment uit kiest!

Oké ik hoor je al bijna denken huh! Veel mensen starten toch op elk moment met een dieet. Of volgens mij maakt het eigenlijk niet uit wanneer je begint met een dieet.

Oké dit klopt voor een deel. Want wanneer jij begint met een dieet dan is de motivatie enorm hoog. En ga je vol goede moet van start! Maar misschien was je met deze beslissing even vergeten dat je veel stress op het werk hebt. Omdat het met het bedrijf niet zo goed gaat. Of misschien zijn er wel relatie problemen. Of de kinderen zitten in een moeilijk fase. Noem maar wat op, waardoor jij net even uit je hum bent en je focus dus eigenlijk heel ergens anders ligt.

Ik zeg je nu al, wanneer jij dus mentaal je focus op iets anders hebt liggen. Met welke goede reden dan ook. Dan weet ik bijna zeker, dat je het erg pittig zult gaan krijgen wanneer jij met een dieet zult gaan starten. Want simpelweg jouw focus ligt bijvoorbeeld op je werk. Omdat je misschien wel bang bent ontslagen te worden.

Denk jij, dat jij dan ook nog de volle honderd procent aandacht kan gaan geven, om je voedingspatroon te gaan veranderen. Oké misschien ben jij die geweldige topper dit dit wel kan. En dan ben ik nu al super trots op je. Wauw echt....dit meen ik. Maar uit ervaring weet ik dat het beste is om te starten met een dieet wanneer jij eerst één of meerdere barrières hebt opgelost en overwonnen. Om zo weer vrolijk door het leven te gaan.

Je zult nu wel begrijpen dat het mentaal plannen van een dieet misschien ook wel heel interessant kan zijn. Om nog beter en succesvoller het dieet af te kunnen ronden. Wanneer jou focus op andere (ook belangrijke) dingen ligt, dan kan je beter even jou dieet een paar weken uitstellen. Maar wacht natuurlijk niet te lang! Probeer eerst even de stress of andere barrières op te lossen, en je weer goed te gaan voelen. Om vervolgens heerlijk van start te kunnen gaan met jou eiwitdieet.

Tip 4: Is het echt nodig!

Stel je komt in de verleiding om terug te vallen in jouw oude patroon met suikerrijk of vet eten. Stel jezelf dan eens de vraag “Is het echt nodig”

Oké je staat met een heerlijk gebakje in je hand bij het restaurant waar je net hebt gegeten. En denkt “o wat heb ik zin in dat gebakje. Ik heb net en de gehele week toch al gezond gegeten.” Dit is dan zo'n moment dat je eerst tegen jezelf moet zeggen “Is het echt nodig”

Geloof mij al zal je de eerste 5 keer zoiets hebben “Nee het is niet nodig” dan ben je alweer een stuk sneller op je streef gewicht.

Veel van mijn cliënten belonen zichzelf met een gebakje of iets anders lekkers wanneer ze een paar dagen goed en verantwoord hebben gegeten. En dat mag ook. Maar vaak gebeurt er dan iets wonderbaarlijks. De volgende dag ligt er weer die reep chocolade in het keukenkastje omdat je dan jezelf hebt wijs gemaakt dat jij weer een paar dagen goed je best gaat doen. Om je vervolgens weer te kunnen gaan belonen. Geloof mij negen van de tien keer is de volgende dag al de reep chocolade gewoon op.

Begrijp mij niet verkeerd. Je mag jezelf zo nu en dan echt wel eens belonen. Maar spreek bijvoorbeeld af met jezelf, dat je het gewoon niet in huis haalt. En dat je misschien één keer per week lekker op stap gaat met wat vriendinnen en of vrienden. Om je dan eens te gaan verwennen met bijvoorbeeld een gebakje. Dit is een grotere beloning, dan dat je bij het boodschappen doen juist weer die heerlijke koeken gaat kopen. En je een pak koeken thuis hebt liggen. En het zo dus gemakkelijker is om te gaan snaaien.

Oeps het is alweer best een lang artikel geworden. Ik zal in de toekomst nog meer tips gaan publiceren. Om jou nog beter op weg te kunnen gaan helpen met de afronding van jouw dieet.

Deel dit Artikel!

Vond je dit een nuttig en of informatief artikel? Deel hem dan via Facebook, Twitter of Google+. Onderaan dit artikel staan de deel/like buttons. Klik erop, en deel dit artikel met al je vrienden en kennissen. Alvast bedankt!

Laatst aangepast opzondag, 24 april 2016 15:37
Log in om reacties te plaatsen
terug naar boven